-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10386 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

آيا جواب بودن امام جماعت و يا حتي خادم مسجد, در گرايش جوانان به مسجد نقش دارد؟

جوان بودن امام جماعت نمي تواند معياري براي گرايش جوانان به مسجد باشد, چون امام جماعت بايد اوّلاً داراي فضايل علمي و اخلاقي باشد; ثانياً نزد مأمومين از مقبوليت برخوردار باشد, به نحوي كه مردم رغبت داشته باشند به او اقتدا كنند. پيشوايان اسلام بر مقبوليت امام جماعت و اينكه مورد رضايت و پذيرش نماز گزاران باشد, تأكيد فراوان نموده اند. اگر اين مقبوليت نزد جوانان بيشتر شود, آن ها حضور فعال تري در مساجد خواهندداشت . امام جماعت بايد با استفاده از تدابير لازم جهت جذب جوانان و برخوردي پر جاذبه و كم دافعه , آنان را به اين سنگر الهي دعوت كند. هر قدر امام جماعت با درايت و آگاه به زمان باشد, بهتر و سريع تر مي تواند جوانان را به مسجد جذب كند. حضرت امام خميني (ره ) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با اين كه جوان نبود, اما بهتر از همه ,جوانان را مي شناخت و با آنان بود و جوانان و همهء مردم ايران به او عشق مي ورزيدند و تا سر حد جان به او اعتقادداشتند. از اين رو مي توان عنوان كرد كه جوان بودن امام جماعت موضوعيت ندارد, بلكه اما جماعت بايد جوانان ونوجوانان و خواسته هاي آنان را بشناسد و راي آنان دوست و ياوري صديق و هدايتگر باشد. جوان بودن امام جماعت ممكن است مشكلاتي را به همراه داشته باشد, همان طوري كه عدم شناخت جوانان و تنها اهميت دادن به بزرگسالان مشكل ساز خواهد بود و ميزان جذب جوانان به مساجد را قطعاً پايين خواهد آورد. امام جماعت بايدنسبت به همهء مردم راهنما و مهربان باشد و با توجه به حساس بودن اقشار نوجوان و جوان , نسبت به آن ها برخوردمناسب و پر جاذبه اي داشته باشد. اين امر قطعاً گرايش جوانان را به مسجد افزايش مي دهد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.